Zelf donuts maken met de handige Donutmaker machine

Je eigen donuts produceren met de Donutmaker

Hmmm...donuts! Heerlijk zeg, wie lust er nu geen donuts? Ik denk niet dat veel mensen nee zullen zeggen tegen deze lekkernij. Het meest herkenbare element aan het uiterlijk van een donut is dat er een gat in het midden zit. Deze zalige zonden kunnen bedekt worden met allerlei lekkere toppings en decoratieve versiersels. Niet alleen kan de bovenkant geplamuurd worden met zoete glazuur en fondant, ze kunnen ook worden gevuld met zalige jam of chocolade. Met de Donutmaker kun je zelf thuis deze zalige versnaperingen die gemaakt zijn van deeg fabriceren.

 Zalige donuts maken de Donutmaker  

De Donutmaker maakt het mogelijk om binnen een handomdraai donuts te maken. Je kunt de Donutmaker op allerlei verschillende momenten gebruiken, als je gewoon even zin hebt om zelf een lekkere snack te maken als je alleen thuis bent dan kun je beslissen om er een of twee maken. Als je daar niet genoeg aan hebt dan maak je er gewoon wat meer, er kunnen namelijk zeven donuts tegelijkertijd gebakken worden inde Donutmaker. Let op want dit zijn geen mega donuts zoals ze in Amerika geproduceerd worden bijvoorbeeld. Ze zijn van een zodanig formaat dat je ze na een paar keer happen al op hebt dus als ik voor mezelf donuts maak dan bak ik er meestal drie of vier tegelijkertijd. Het is ook een zeer leuk apparaat om neer te zetten op een kinderfeestje, normaal bakken we altijd flensjes of poffertjes maar nu doen we de laatste jaren altijd mini donuts maken voor de kids en die mogen ze dan zelf versieren en later natuurlijk lekker opsmikkelen, geen enkel kind heeft er nog een vies gezicht bij getrokken. 

Wat wel gezegd moet worden, het eind resultaat smaakt niet als een volwaardige 'kleffe' donut. Dat komt omdat je de smaak van die heerlijke, vette olie mist. Een goede tip is om van te voren wat olie in te smeren op de bakplaat die vervolgens in het deeg van de donuts trekt, de echte zoete fijnproevers merken natuurlijk meteen het verschil maar hey, daar houden we geen rekening mee. Wat ik ook weleens doe is de donuts bakken in de Donutmaker en ze vervolgens in een pan laten glijden om ze af te bakken met wat olie zodat de substantie erin trekt en ze toch nog die zachte kenmerkende kleverigheid krijgen. 

Zelf heerlijke donuts bakken

De omgang met het donut makende apparaat is zeer eenvoudig, in een handomdraai heb je binnen de kortste keren de lekkerste donuts gemaakt. De machine is ook erg gemakkelijk schoon te houden, de Donutmaker bevat een bakplaat waar een antiaanbaklaag opzit die vergelijkbaar is met die van een grill plaat of tosti ijzer dus je veegt het vet en de kruimels er zo vanaf. Pas wel op dat je er niet teveel deeg erin doet anders stroomt het zaakje over en dan krijg je een bende, geloof me ik kan het weten want een van de eerste keren wist ik nog niet hoeveel deeg er ongeveer in elk vormpje ging en dat werd al snel een kliederboel. De bakplaat is verder van een prima kwaliteit, die van mij gaat al meer dan een jaar mee en vertoont nog steeds geen gebreken, ik hoor sommige mensen klagen dat de bakplaat snel slijt maar hey, gebruik dan ook geen scherpe vork of mes om hem schoon te schrapen stelletje donutnoobs. Ik hoop dat jullie met de donut maak machine een pro worden. 

Reacties