Crunch Biskoto: de speciale chocolade editie van Crunch

Crunch is een chocolade reep die ontwikkeld is door snoepgigant Nestle. Ondanks dat het snoepgoed van Crunch het in haar jonge jaren goed heeft gedaan is het product de afgelopen decennia toch wat ondergesneeuwd door de concurrentie en daardoor slechts gering aanwezig in de schappen van verschillende supermarkten. Door de jaren heen heeft Nestle een aantal andere edities van deze candybar uitgebracht om de nieuwsgierigheid op te wekken in onze snoep liefhebbende hersenpannen. Wij van snoepquest.nl namen de Crunch Biskoto onder de loep. 



De naam Biskoto is te herleiden naar het woord ‘biscuit’, Biskoto is namelijk de Esperanto benaming voor dit woord. Esperanto is een poging van een aantal taalkundigen om het tot universele wereldtaal te ontwikkelen, maar dat is weer een heel ander onderwerp waar we niet te diep op in gaan. De Crunch Biskoto is beschrijven als een chocoladereep die gevuld is met krokante biscuit en natuurlijk de onmiskenbare vergruisde granendeeltjes die voor de kenmerkende crunch zorgen waardoor het snoepgoed nog altijd duidelijk te onderscheiden is van de rest. 



Als de chocolade uit de wikkel wordt bevrijd is er een platte reep te zien die door een lijnen structuur wordt verdeeld. De opgedeelde stukken zijn door deze fragmentatie af te breken naar eigen inzicht. De stukken zijn af te breken als je zin hebt in een stuk chocolade van een bepaald formaat van groot naar klein. Het interessante uiterlijk biedt weer eens wat anders dan de saaie, rechte blokken en andere geometrische vormen die veelal bij chocolade repen en candy bars aanwezig zijn. 



De melkchocolade smelt lekker samen met de krokante biscuit. De crunch die de biscuit geeft wordt aangevuld door de stukjes granen die in de Crunch zijn verwerkt en geven daardoor een extra knapperigheid. Deze candybar 
staat natuurlijk bekend om haar bite en dat wordt wederom waargemaakt met deze reep. De chocolade bar mist wel een extra vorm van innovatie om het origineel met een sprong te verbeteren, zo biedt Milka bijvoorbeeld een biscuit variant die stukken lekkerder is en ook kwalitatief beter. Ook de hippe hashtag #Biskoto is een poging om dopamine aan te maken in ons hoofd om te laten zien in de schappen van de supermarkt dat het om een modern, nieuw product gaat van de laatste tijd. Ondanks de prima Crunch ervaring met toegevoegde biscuit is het een middelmatige chocolade reep die niet uitnodigt om meerdere malen te kopen haar concurrentie niet weet te verslaan. Wij beoordelen de Crunch Biskoto met 4 van de 10 snoepjes.  


Reacties